Informacja o Urzędzie Gminy w Raszynie w języku łatwym do czytania ETR (Easy to Read)
Adres
Urząd Gminy znajduje się przy ul. Szkolnej 2a, 05-090 Raszyn.
Mapa
Budynek główny
To jest budynek główny urzędu, w którym pracuje wójt, zastępca wójta, skarbnik, sekretarz oraz urzędnicy.
Urząd czynny jest:
w poniedziałki 8.00 – 18.00
we wtorki, środy i czwartki 8.00 – 16.00
w piątki 8.00 – 14.00
Urząd jest zamknięty w soboty, niedziele i święta.
Wejście główne
To jest wejście główne do urzędu - od ul. Szkolnej.
Wejście jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
rodziców z dziećmi w wózkach,
oraz seniorów.
Przed wejściem do urzędu na ulicy Szkolnej znajdują się
3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Z prawej strony budynku urzędu (patrząc na wejście) znajduje się duży parking czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.
Po wejściu do budynku głównego są trzy schody oznakowane niebieskimi liniami, a po prawej stronie, przy ścianie, znajduje się platforma wjazdowa dla niepełnosprawnych.
Nad platformą wjazdową znajduje się duży telewizor wyświetlający informacje dla klientów urzędu.
Toalety dla niepełnosprawnych znajdują się w lewym korytarzu po wejściu do budynku.
Jeden z referatów Urzędu Gminy Raszyn – Referat Funduszy Zewnętrznych - wraz z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Gminnym Przedsiębiorstwem Komunalnym „Eko-Raszyn” znajduje się w innym budynku przy ul. Unii Europejskiej 1 w Raszynie (2 minuty pieszo od urzędu).
Przed tym budynkiem jest stojak na rowery. Wejście do budynku nie ma schodów.
Urząd – czym się zajmujemy?
https://raszyn.pl/samorzad/referaty
Zajmujemy się sprawami dotyczącymi terytorium gminy:
- wydajemy dowody osobiste, przyjmujemy informacje o zagubieniu dowodu,
- meldujemy i wymeldowujemy,
- rejestrujemy cudzoziemców przyjeżdżających na stałe lub tymczasowo,
- budujemy i remontujemy drogi gminne, odśnieżamy je i utrzymujemy w czystości,
- przeprowadzamy różne inwestycje i remonty gminne,
- dbamy o zagospodarowanie terenu, dbamy o nieruchomości (np. budynki), tereny zielone, parki, gminne place zabaw dla dzieci,
- zarządzamy gruntami i nieruchomościami (dzielimy, łączymy, przejmujemy),
- dbamy o środowisko – wydajemy pozwolenia wodnoprawne, nadzorujemy opłaty za usługi wodne, pobieramy opłaty za retencję, robimy pomiary czystości powietrza,
- nadzorujemy właściwe magazynowanie odpadów i śmieci, gospodarujemy odpadami komunalnymi,
- usuwamy odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie i leki,
- wydajemy zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów, sadzimy nowe drzewa i krzewy,
- dbamy o Miejsca Pamięci Narodowej i groby żołnierzy,
- usuwamy wraki samochodów i azbest,
- wydajemy Raszyńską Kartę Mieszkańca,
- nadzorujemy placówki oświatowe (szkoły i przedszkola należące do gminy), sprawdzamy czy dzieci chodzą do szkoły,
- rejestrujemy urodziny i zgony, w tych sprawach wydajemy odpisy aktów stanu cywilnego,
- udzielamy ślubów, rejestrujemy je i wydajemy odpisy aktów,
- przyjmujemy oświadczenia o zmianie imion i nazwisk,
- przyjmujemy oświadczenia o uznaniu ojcostwa,
- występujemy o nadanie numeru PESEL,
- przyjmujemy zgłoszenia do uzyskania medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” lub innych medali i odznaczeń państwowych,
- wyznaczamy podatki od nieruchomości, podatki rolne, leśne, od środków transportu i inne opłaty lokalne.
Kontakt z pracownikami
Numery telefonów:
+48 22 701 77 77
+48 22 701 77 71
Adres email:
ratusz@raszyn.pl
Gdy chcesz załatwić sprawę w urzędzie, możesz:
- napisać pismo i wysłać pocztą zwykłą na adres:
ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn; - napisać pismo i wysłać pocztą mailową (adres poniżej):
ratusz@raszyn.pl; - napisać pismo i wysłać za pomocą platformy e-PUAP
https://epuap.gov.pl
Aby wysłać pismo przez e-PUAP trzeba mieć dostęp do internetu i założyć swoje konto na tej platformie; - przyjść do urzędu w godzinach urzędowania i poprosić o spotkanie z pracownikiem;
- spotkać się z wójtem lub jego zastępcą – ale musisz wcześniej umówić się na rozmowę (telefonicznie, mailowo lub listownie);
- przynieść pismo do kancelarii – biura podawczego.
Zawsze pamiętaj o podawaniu swoich danych – imienia i nazwiska oraz telefonu lub maila do siebie.
Jak trafić do kancelarii?
Kancelaria znajduje się naprzeciwko wejścia głównego. Po wejściu do budynku, masz ją przed sobą.
Osoby głuche lub słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędnikiem przez tłumacza on-line
Wystarczy jak przyjdziesz w godzinach urzędowania i pokażesz na ten znak. Nie trzeba umawiać się wcześniej.