Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów | Gmina Raszyn

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

UWAGA! Od 1 stycznia 2017 r. nastąpiła zmiana przepisów w zakresie uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów. Więcej informacji na stronie:

Wykaz potrzebnych dokumentów
  • Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzew/krzewów
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny władania nieruchomością (prawo własności, użytkowania wieczystego, zarządu, użytkowania oraz inne prawa wynikające z umów cywilnoprawnych). Jeżeli wniosek składa posiadacz nieruchomości nie będący właścicielem – do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela z uzasadnieniem powodu usunięcia drzewa lub krzewu.
  • Oświadczenie o prowadzeniu/nie prowadzeniu działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej na terenie całego kraju.
  • Mapka lub szkic działki z naniesioną lokalizacją drzew lub krzewów przeznaczonych do usunięcia

Jeżeli drzewa i krzewy są usuwane w związku z planowaną inwestycją wskazane jest dołączenie
do wniosku przez inwestora lub władającego terenem:

  • Kserokopii ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub kserokopii potwierdzonego zgłoszenia przez Wydział Architektury zamiaru wykonania robót budowlanych, dla których nie jest wymagana decyzja pozwolenia na budowę
  • Projektu zagospodarowania działki lub terenu (część graficzna) zatwierdzonego przez Wydział Architektury (kserokopia)
  • Szczegółowej inwentaryzacji zieleni na terenie objętym inwestycją z określeniem gatunków drzew i krzewów, obwodu pnia na wysokości 1,3 m od ziemi, wysokości i zasięgu korony drzew, powierzchni w m2 krzewów lub ich grup, z określeniem stanu zdrowotnego zieleni w ocenie wnioskodawcy oraz zaznaczeniem drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia (wycinki i przesadzenia) na mapie. Inwentaryzacja winna być sporządzona w formie opisowej oraz w formie graficznej na kopii aktualnej mapy zasadniczej obejmującej projekt zagospodarowania działki lub terenu (a w szczególności układ istniejących i projektowanych: obiektów budowlanych i sieci uzbrojenia terenu) ze wskazaniem zaistniałych kolizji z zielenią,
  • Zgodę właściciela terenu w zakresie usytuowania przesadzanych drzew i krzewów z ich zaznaczeniem na kopii mapy,
  • Akceptację właściciela lub zarządcy nieruchomości, na proponowane usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów w przypadku, gdy teren nie jest własnością inwestora.
Czas realizacji
  •     Do 30 dni
  •     Do 60 dni sprawy szczególnie skomplikowane
Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Raszyn w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Uwagi
  • Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki konserwator Zabytków w Warszawie przy ul. Jasnej 10.

Pozwolenia nie wymaga usuwanie:

  • drzew i krzewów owocowych (z wyłączeniem rosnących na terenach nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków),
  • drzew i krzewów sadzonych na plantacjach,
  • drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 10 lat

Przepisów ustawy dotyczących usuwania drzew i krzewów nie stosuje się do drzew i krzewów w lasach i na gruntach leśnych.

Kontakt

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej

pok. 2b (parter)
tel. 22 701 79 12