Ruszamy z naborem do programu STOP SMOG | Gmina Raszyn

Ruszamy z naborem do programu STOP SMOG

Program Stop Smog

Szanowni Mieszkańcy, Wójt Gminy Raszyn informuje, iż na podstawie podpisanego z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie Porozumienia nr 6/2021/Raszyn z dnia 17.12.2021 roku w zakresie realizacji Programu STOP SMOG w dniach od 10 maja do 31 maja 2022 roku odbędzie się nabór wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez mieszkańców gminy Raszyn.

Gmina zakłada, że inwestycje zakwalifikowane do naboru w 2022 roku będą finansowane u mieszkańców w 100% do kwoty 53.000,00 zł.

Dofinansowanie można pozyskać na:

  1. wymianę urządzeń lub systemów grzewczych ogrzewających budynki mieszkalne jednorodzinne lub urządzeń lub systemów podgrzewających wodę użytkową w tych budynkach, które nie spełniają standardów niskoemisyjnych, na spełniające standardy niskoemisyjne,
  2. zmniejszenie zapotrzebowania budynków mieszkalnych jednorodzinnych na ciepło grzewcze poprzez docieplenie przegród w budynkach.

O dofinansowanie w ramach Projektu do przedsięwzięcia niskoemisyjnego może ubiegać się osoba fizyczna, będąca mieszkańcem gminy Raszyn, która spełnia łącznie poniższe warunki:

  1. jest właścicielem lub współwłaścicielem albo jest posiadaczem samoistnym lub współposiadaczem samoistnym całości lub części budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub lokalu, o którym mowa w ust. 6, w którym jest realizowane przedsięwzięcie niskoemisyjne, przy czym udział tej osoby lub zakres jej współposiadania nie może być mniejszy niż połowa;
  2. w okresie 3 miesięcy poprzedzających miesiąc zawarcia umowy, o której mowa w ust. 2, średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego, jest zgodny z limitami określonymi w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych;
  3. posiada środki własne oraz zasoby majątkowe, o których mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych, nieprzekraczające kwoty 424 000 zł,
  4. faktycznie zamieszkuje w budynku,
  5. wyrazi zgodę na:
    1. udostępnienie budynku/lokalu/nieruchomości w celu realizacji przedsięwzięcia niskoemisyjnego,
    2. udostępnienie budynku lub urządzeń służących doprowadzaniu lub odprowadzaniu energii elektrycznej z tej mikroinstalacji;
    3. wyrazi zgodę na udostępnienie budynku w celu przeprowadzenia weryfikacji.
  6. złoży oświadczenie w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji wprost z tego aktu w przypadku powstania obowiązku zwrotu kosztów przedsięwzięcia niskoemisyjnego.

Beneficjent zostanie zakwalifikowany do Projektu, jeżeli:

  1. zgłoszony do projektu budynek mieszkalny wybudowany został na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed dniem 1 stycznia 2009 roku,
  2. powierzchnia użytkowa zgłoszonego budynku mieszkalnego nie przekracza 300 m kwadratowych.

Wnioski dostępne będą w wersji papierowej w Referacie Funduszy Zewnętrznych Urzędu Gminy Raszyn (ul. Unii Europejskiej 3, II p. pokój 25), w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Raszyn (ul. Szkolna 2 parter pokój nr 15), oraz wersji edytowalnej dostępnej pod adresem https://raszyn.pl/informator/fundusze-zewnetrzne/skorzystaj-z-dotacji/s…

Wniosek będzie można złożyć:

  1. elektronicznie za pośrednictwem za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /y2m823fydf/skrytka (od 10.05.2022 od godziny 12.00 do 31.05.2022 roku do godziny 23.59).
    instrukcja składania dokumentów do Urzędu przez ePUAP/obywatel.gov.pl jest dostępna pod adresem:
    https://raszyn.pl/jak-zlozyc-pismo-do-urzedu-przez-epuapobywatelgovpl
  2. papierowo, w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Raszyn (ul. Szkolna 2a, parter pok. 15) w godzinach otwarcia urzędu, tj.:
    poniedziałki: 08.00 - 18.00,
    wtorki ÷ czwartki: 08.00 - 16.00,
    piątki: 08.00 - 14.00.

Wszelkie informacje dotyczące obowiązkowych załączników do wniosku, a także zasad oceny wniosków pod kątem formalnym i merytorycznym, obliczania punktacji znajdują się na stronie Gminy Raszyn pod wskazanym powyżej adresem.

Umowy wstępne podpisywane będą w okresie do 10 czerwca 2022 roku. Będą obejmować wstępną deklarację chęci uczestnictwa w projekcie. Właściwa umowa zostanie podpisana z mieszkańcem po wykonaniu audytu.

Obowiązkowe załączniki do wniosku

Zgodnie z Regulaminem (par. 8 ust. 4) obowiązkowe załączniki do wniosku o udzielenie dotacji to:

  1. oświadczenie, w którym określa się liczbę osób w gospodarstwie domowym oraz dochód przypadający na jednego członka tego gospodarstwa (wzór oświadczenia znajduje się w treści wniosku),
  2. oświadczenie zgodne ze wzorem określonym przez ministra właściwego do spraw gospodarki w celu ustalenia wysokości środków własnych oraz zasobów majątkowych (wzór oświadczenia znajduje się w treści wniosku),
  3. informację o numerze księgi wieczystej elektronicznej lub poświadczenie tytułu prawnego do nieruchomości w przypadku braku posiadania informacji o numerze elektronicznej księgi wieczystej (wzór oświadczenia znajduje się w treści wniosku),
  4. fotografię kotła i tabliczki znamionowej posiadanego źródła ciepła lub inny dokument potwierdzający wiek źródła ciepła, albo oświadczenie dotyczące rodzaju i wieku kotła w przypadku wniosku obejmującego wymianę źródła ciepła lub oświadczenie (wzór oświadczenia znajduje się w treści wniosku) w przypadku braku dokumentacji;
  5. oświadczenie o braku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym lub lokalu (oświadczenie znajduje się w treści wniosku)

Dodatkowe załączniki do wniosku

  1. dokumenty potwierdzające posiadanie samoistne, a jeżeli jest to niemożliwe, złożenie oświadczenia w formie pisemnej przez Beneficjenta o podstawie prawnej posiadania samoistnego, w przypadku braku tytułu prawnego do nieruchomości wynikającego z własności lub współwłasności (jeśli dotyczy).

Ważne informacje dotyczące naboru

  • Wprowadzono kryteria punktowe, które ograniczają istotność kolejności (terminu) złożenia wniosku.
  • Wnioskodawca może złożyć jeden wniosek, dotyczący budynku mieszkalnego jednorodzinnego, który faktycznie zamieszkuje;
  • Ostateczny zakres inwestycji zostanie ustalony indywidualnie z mieszkańcem po wykonaniu audytu w oparciu o analizę efektu ekologicznego i kosztów inwestycji.
  • Wniosek, który nie zostanie złożony w sposób kompletny i na wezwanie nie zostanie uzupełniony nie zostanie dopuszczony do oceny merytorycznej i nie będzie podlegał ocenie.

Kryteria wyboru

  1. Kryterium dostępu
Nr Nazwa kryterium Opis kryterium Punktacja
I. Wymiana nieekologicznego źródła ciepła Preferowane są inwestycje, w których Beneficjent zobowiązuje się do wymiany nieekologicznego źródła ciepła. Zakres wniosku: 1. Wymiana źródła ciepła jest planowana: 1 pkt 2. Wymiana źródła ciepła nie jest planowana: 0 pkt 0 – 1 pkt

w przypadku złożenia wniosku  w ramach którego potencjalny Beneficjent  nie przewiduje  wymiany  źródła otrzyma on 0 pkt. i podlega odrzuceniu.

  1. Kryteria merytoryczne
Nr Nazwa kryterium Opis kryterium Punktacja Waga kryterium
I. Termomodernizacja Preferowane są inwestycje, w których Beneficjent oprócz wymiany nieekologicznego źródła ciepła zadeklaruje również  przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych . Zakres wniosku: 1. Wykonanie prac termomodernizacyjnych jest planowane: 1 pkt 2. Wykonanie prac termomodernizacyjnych nie jest planowana: 0 pkt 0 – 1 pkt 1
II. Dochód Kryterium zostanie ocenione w oparciu o informacje o dochodzie na członka rodziny. Preferowane będą wnioski Beneficjentów o najniższym dochodzie. 1. średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wynosi do 75% limitu kwotowego określonego w art. 11d ust. 1 pkt 2 Ustawy: 1 pkt 2. średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wynosi powyżej 75% ale nie więcej niż 100% limitu kwotowego określonego w art. 11d ust. 1 pkt 2 Ustawy: 0 pkt                0 – 1 pkt 5
III. Powierzchnia użytkowa przypadająca na osobę Kryterium zostanie ocenione w oparciu o informacje o powierzchni użytkowej budynku przypadającej na osobę zamieszkującą ten budynek. Najwyższą liczbę punktów uzyska wniosek dla którego powierzchnia użytkowa budynku przypadająca na osobę zamieszkującą ten budynek będzie najniższa. Sposób punktacji: 1. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi: poniżej 50 m2/osobę – 4 pkt 2. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi: od 50 do 99 m2/osobę – 3 pkt 3. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi: od 100 do 150 m2/osobę – 1 pkt 4. Powierzchni użytkowa budynku wynosi: powyżej 150 m2/osobę – 0 pkt 1 – 4 pkt 2
  1. Obliczenie punktacji następuje według następującego wzoru:

suma punktów = [punktacja kryterium 1 x waga kryterium 1] + [punktacja kryterium 2 x waga kryterium 5] + [punktacja kryterium 3 x waga kryterium 2].

Dodatkowe pytania

  • można zadawać telefonicznie - pod numerem telefonu 22 701 78 78 (w dni robocze w godzinach od 8.00 do 12.00),
  • przesyłać w formie mailowej: rfz@raszyn.pl.
Załącznik Rozmiar
Wniosek STOP SMOG 223.96 KB
Pobierz
Wniosek STOP SMOG (PDF) 344.22 KB
Pobierz
Regulamin STOP SMOG 590.1 KB
Pobierz
27.12.2024
Rada Gminy
XV Sesja Rady Gminy Raszyn odbędzie się 30 grudnia 2024 r. (poniedziałek) o godz. 16:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w…
23.12.2024
Komunikat
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku Niech nadchodzące Święta Bożego Narodzenia będą pięknym i niezapomnianym czasem…
19.12.2024
Komunikat
Z radością informujemy o modernizacji boiska do piłki nożnej na terenie kompleksu sportowego „Moje Boisko-Orlik 2012” przy ul.…