Składanie dokumentów przez platformę ePUAP/Mój Gov
W pierwszej kolejności należy wypełniony dokument podpisać podpisem elektronicznym. Można to zrobić między innymi za pomocą profilu zaufanego:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Aby podpisać dokument należy:
-
Wejść na stronę: Will open in new windowhttps://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER
-
Dodać dokument, który ma być podpisany klikając WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU
-
Kliknąć PODPISZ
-
Zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego
-
Po zalogowaniu pojawi się strona podpisywania. Należy kliknąć Podpisz podpisem zaufanym. Strona wyświetli prośbę o potwierdzenie, gdzie należy kliknąć POTWIERDŹ. System przeniesie do podpisywania przez bank lub inną wybraną metodę.
-
Po poprawnym podpisaniu będzie można pobrać podpisany dokument klikając POBIERZ. Plik zostanie pobrany z rozszerzeniem .xml.
Aby wysłać uprzednio podpisany dokument przez platformę ePUAP/Mój Gov należy:
-
Otworzyć stronę https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne i zalogować się.
-
Po zalogowaniu pojawi się formularz Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Należy:
-
w polu Wybierz urząd lub instytucję wpisać Raszyn i wybrać URZĄD GMINY RASZYN,
-
W polu Rodzaj pisma wybrać Informacja,
-
Wpisać Tytuł pisma i Treść pisma,
-
Dodać załącznik podpisany we wcześniejszym punkcie klikając ikonę spinacza.
-
-
Kliknąć DALEJ na dole formularza.
-
Pojawi się podgląd wysyłanego dokumentu. Należy kliknąć PRZEJDŹ DO PODPISU.
-
W oknie podpisywania kliknąć Podpisz podpisem zaufanym i podpisać tak jak we wcześniejszym punkcie. Pismo zostanie wysłane.
-
Po wysłaniu Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia można pobrać ze swojej skrzynki Mój Gov pod adresem: https://obywatel.gov.pl/
UWAGA!
Jeżeli chcesz złożyć skutecznie pismo drogą elektroniczną do Urzędu Gminy Raszyn wyślij je przez platformę ePUAP/obywatel.gov.pl.
Pismo wysłane e-mailem pozostanie bez rozpoznania.
Urząd Gminy Raszyn informuje, że zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych.
Jedyną skuteczną drogą wniesienia podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) drogą elektroniczną jest wniesienie podania poprzez ePUAP: /y2m823fydf/skrytka. Zatem jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.
Powyższe nie dotyczy wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz skarg, które na podstawie odrębnych przepisów mogą być wnoszone na adres poczty e-mail.
Adres poczty mailowej Urzędu Gminy: ratusz@raszyn.pl