
Jak nie dać nabrać się w sieci? Jak rozpoznać fałszywą stronę internetową? Co zrobić, gdy już padniemy ofiarą oszustwa? Na te i inne odpowiedzą eksperci podczas webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów – III termin” już 17 września (w godz. 10:00–12:30). Spotkanie online organizuje Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku. Udział w webinarium jest całkowicie bezpłatny.
Webinarium zostało przygotowane z myślą o seniorach oraz osobach, które się nimi opiekują. Celem spotkania jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń ze strony cyberprzestępców, szczególnie tych, które dotyczą płatności internetowych, fałszywych wiadomości SMS czy prób wyłudzenia danych.
Prelegentką wydarzenia będzie Agata Ślusarek z Departamentu Cyberbezpieczeństwa Urzędu Komisji Nadzoru Finansowy.
Czego się dowiesz?
Ekspertka UKNF w przystępny sposób opowie m.in. o:
- metodach działania internetowych oszustów,
- danych, które najczęściej próbują wyłudzić,
- zasadach tzw. „cyberhigieny”,
- sposobach zgłaszania nieprawidłowości,
- działaniach, jakie należy podjąć po ataku.
Na zakończenie przewidziano sesję pytań i odpowiedzi, podczas której uczestnicy będą mogli rozwiać swoje wątpliwości.
Kto może się zgłosić?
Udział w webinarium jest otwarty i bezpłatny. Zgłoszenia mogą przesyłać:
- osoby indywidualne (seniorzy, opiekunowie),
- placówki opiekuńcze i instytucje: domy seniora, kluby seniora, biblioteki, domy kultury, centra aktywności seniora, domy pomocy społecznej itp.
W przypadku zgłoszeń grupowych należy podać przybliżoną liczbę uczestników.
Jak i do kiedy się zapisać?
Jeśli chcesz, zarejestrować się na webinarium, wypełnij formularz online. Znajdziesz go na stronie KNF – kliknij: tutaj. Masz na to czas do 17 września 2025 r.
Uwaga! Zgłoszenia będą przyjmowane nawet w dniu wydarzenia, ale warto zgłosić się wcześniej.
Potwierdzenia udziału: zostaną wysłane do 16 września (dla zgłoszeń późniejszych – na bieżąco).
Po zapisaniu się uczestnicy otrzymają szczegółowe informacje techniczne i link do spotkania.
Program webinarium
Internetowe szkolenie dla seniorów w zakresie bezpiecznych płatności odbędzie się 17 września 2025 roku. Rozpocznie się o 10:00 i potrwa do 12:30.
Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 9:45.
Pełen program jest dostępny na stronie organizatora – kliknij: tutaj oraz pod tym linkiem.
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w webinarium, wystarczy:
- stabilne łącze internetowe,
- komputer, tablet lub smartfon,
- przeglądarka internetowa lub aplikacja Cisco Webex.
Po zakończeniu spotkania uczestnicy otrzymają również prezentację z podsumowaniem treści.
Organizator
Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Za darmo
Udział w webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów – III termin” jest całkowicie bezpłatny.