Debata nad raportem o stanie Gminy Raszyn za rok 2023 | Gmina Raszyn

Debata nad raportem o stanie Gminy Raszyn za rok 2023

Raport o stanie gminy

I N F O R M A C J A
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału
w debacie nad raportem o stanie Gminy Raszyn za 2023 rok


Na podstawie art. 28 aa. ust. 1, 4, 6 ,7 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609) mieszkańcy gminy Raszyn mogą zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy. Sesja, na której zostanie przedstawiony raport odbędzie się w dniu 27 czerwca 2024 r. o godz. 12:00  w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Raszyn.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Raszyn.

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi (tzw. sesja absolutoryjna).

Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos mieszkańcy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 50 osób podpisami w gminie powyżej 20 000 mieszkańców.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie zgodnie z uchwałą XLV/399/2021 Rady Gminy Raszyn z dnia 16 września 2021 roku wynosi 30 osób.

Mieszkańcy będą dopuszczeni do głosu w debacie nad raportem o stanie Gminy Raszyn za rok 2023 zgodnie z kolejnością zgłoszeń. 

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.

Przewodniczący Rady Gminy Raszyn
Jarosław Aranowski


Klauzula RODO

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn reprezentowana przez Wójta Raszyna.
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 40 z późn.zm/ oraz innych ustawach - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i e, oraz Art.9 ust. 1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu Pani/Pana danych osobowych
    • żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych
    • żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi go organu nadzorczego.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne. 
21.11.2024
Komunikat
Zbadaj się i zyskaj spokój! LUX MED Diagnostyka zaprasza Panie w wieku 45-74 lat na bezpłatne badania mammograficzne w ramach…
18.11.2024
Transport
W dniu 14 listopada 2024 r. podpisano umowę z firmą KOM-PROJEKT Natalia Mrugalska, Łukasz Mrugalski s.c. na opracowanie…
18.11.2024
Transport
Odbiór nowego odcinka ul. Oleńki w Dawidach Bankowych   14 listopada 2024 r. odebrano nowo wybudowany odcinek ul. Oleńki o…