Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Raszyn w 2024 roku

12.2024
Azbest

Zadanie pn.: „Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Raszyn” realizowane w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest


Maj 2024
W maju 2024 r. jak co roku gmina złożyła wniosek o udzielenie dotacji w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, który został pozytywnie oceniony przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i zgodnie z uchwałą Zarządu Funduszu z dnia 25.06.2024 r. skierowany do dofinansowania. Zgodnie z przedmiotową uchwałą gminie zostało przyznane dofinansowanie w formie dotacji w wysokości 33.200,00 zł.
Tym samym w dniu 01.06.2023 r. Gmina zawarła umowę dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania pn. „Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Raszyn w 2023 roku”.

Wrzesień 2024
W dniu 24.09.2024 r. w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Gmina Raszyn reprezentowana przez Panią Anetę Wrotną – Pierwszego Zastępcę Wójta Gminy Raszyn podpisał umowę w formie dotacji nr 1886/24/OZ8DA dla zadania pn. „Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Raszyn”. Z ramienia Funduszu przedmiotowe umowę podpisał Pan Zbigniew Deptuła – Prezes Zarządu.

Grudzień 2024
W ramach podjętych działań przez Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej w roku 2024 udało się usunąć i unieszkodliwić 50,52 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, który to zakres był współfinansowany w ramach Programu Priorytetowego pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Z przedmiotowego dofinansowania skorzystało dwudziestu siedmiu właścicieli nieruchomości położonych na terenie naszej gminy.

 

WFOŚGWLogo: MKiŚ  NFOŚGW