AKTUALIZACJA 3
Wersja na iOS jest dostępna w sklepie App Store od 14.01.2022r.


AKTUALIZACJA 

W odpowiedzi na zapytania o możliwość udostępnienia aplikacji poza sklepem Google Play informujemy, że nie przewidujemy takiej możliwości.

Szerszy komentarz twórcy aplikacji znajduje się na dole strony.


Dzięki aplikacji Zgłoś.info Mój Raszyn:

  • sprawdzisz harmonogram wywozu odpadów dla swojego adresu,
  • zgłosisz awarię, uszkodzenie i inne problemy bezpośrednio do Urzędu,
  • otrzymasz powiadomienie o ważnych wydarzeniach w Gminie, przesunięciach terminów odbioru odpadów i innych aktualnościach.

Kliknij, aby pobrać aplikację zglos.info



Po zainstalowaniu i wybraniu Gminy Raszyn użytkownik może zgłosić awarię, uszkodzenie itp. bez rejestracji. Nie uzyska wtedy informacji zwrotnej ze statusem sprawy.

Po utworzeniu konta w aplikacji uzyskuje się dostęp do harmonogramu wywozu odpadów dla podanego adresu, informację zwrotną o statusie przesłanego zgłoszenia i aktualności z życia Gminy.

Zachęcamy do pobierania aplikacji. Wszelkie problemy, uwagi i sugestie można zgłaszać pod adresem zglos.info@raszyn.pl


W odpowiedzi na pytanie o możliwość wystawienia pliku instalacyjnego APK na stronie zglos.info informuję, iż nie przewidujemy takiej możliwości obecnie.

Głównym powodem takich działań jest troska o bezpieczeństwo działania aplikacji dla naszych użytkowników. Dedykowane platformy do wydawania aplikacji Google Play czy AppStore mają szereg mechanizmów, które minimalizują skutki niepożądanych działań aplikacji takie jak:

  • kontrola aplikacji pod kątem bezpieczeństwa,

  • ciągłe monitorowanie poprawności działania (i blokowanie aplikacji jeśli będzie powodować niepożądane działanie w przyszłości),
  • podpisy cyfrowe plików instalacyjnych,
  • monitoring błędów (pozwala określić niepożądane działanie np. na nowych wersjach telefonów czy określonych wersji systemów operacyjnych używanych w telefonach),
  • blokada przed atakami hakerskimi.

Ponadto wiele telefonów ma celową blokadę, która uniemożliwia lub znacznie utrudnia instalację z innych stron niż wspomniane powyżej Google Play czy App Store.

Oczywiście technicznie jest możliwe, aby plik instalacyjny mógł był umieszczony na stronie do pobrania, ale nie mogę zagwarantować sprawdzonej i zweryfikowanej jakości aplikacji i poprawności działania w taki sposób jak w Google Play czy App Store. Nie chciałbym, aby użytkownik był narażony na uszkodzenie telefonu, systemu czy aplikacji - pobierając plik apk z niezalecanego źródła. Możliwe w takiej sytuacji byłoby też kopiowanie plików instalacyjnych i wystawianie w formie zmienionej w innych miejscach.

Podsumowując - w trosce o jakość aplikacji i zadowolenie użytkowników nie planujemy wystawiać plików instalacyjnych w innych stronach niż Google Play czy App Store.

Jeśli chodzi o App Store - chciałbym tutaj również poinformować, iż procedura wydawania aplikacji na telefony z systemem IOS niestety jest znacznie bardziej czasochłonna. Każda aplikacja jest weryfikowana w kilku różnych fazach przez różne dedykowane zespoły ludzkie (w Google Play część procesów jest zautomatyzowana).

Mamy wystawione zgłoszenie do wydania apki i musimy tutaj czekać na zielone światło. Czasami jest konieczne dodatkowe wyjaśnienie jak działa aplikacja i szereg komunikacji, wyjaśnień i rozmów. Z doświadczenia wiem, że w wariancie pozytywnym trwa to kilka tygodni i nie mam możliwości przyspieszenia tego procesu.

Proszę o cierpliwość.


W związku z pytaniami o dostęp do lokalizacji w aplikacji przekazujemy wiadomość od twórcy:Przesyłam krótką informację dotyczącą uprawnień i przechowywania danych w aplikacji zglos.info:

Zbierane dane osobowe w aplikacji to adres email i adres odbioru odpadów.

Działanie aplikacji w tym aspekcie:

  1. Aplikacja pozwala na działanie bez podawania danych osobowych takich jak email i adres.
  2. Dane takie jak email i adres są niezbędne do dostarczenia funkcjonalności w postaci: harmonogramu wywozu odpadów i informacji adresowanych do mieszkańców gminy (aktualności).

Do poprawnego działania aplikacja potrzebuje włączonej funkcji GPS (lokalizacji) w telefonie.

Funkcja GPS (lokalizacji) może być włączona tylko na czas działania aplikacji.

Funkcja GPS w aplikacji nie przechowuje danych dotyczących lokalizacji.

Funkcja włączonej lokalizacji jest niezbędna do działania kluczowych funkcjonalności:

1. oznaczenia geolokalizacyjnego miejsca wystąpienia zgłoszenia (które bardzo ułatwia precyzyjną lokalizację miejsca wystąpienia zdarzenia i szybsze usunięcie usterki)

2. weryfikacji adresu zgłoszonego jako miejsce odbioru odpadów

3. wyświetlenie lokalnych informacji dotyczących jakości powietrza i pogody (z czujników znajdujących się w okolicy).

Podkreślę, raz jeszcze: informacje o lokalizacji nie są przechowywane w systemie (poza informacjami o zgłoszeniu).

Szczegóły dotyczące bezpieczeństwa są opisane na stronie aplikacji w Sklepie Google Play w zakładce bezpieczeństwo.

W razie dalszych pytań - prosimy o kontakt.